Ubisoft, popularny wydawca takich gier video jak Assassin’s Creed, FarCry, Resident Evil, właśnie rozsyła do swoich graczy informację z prośbą o zmianę hasła.

Wiadomość od Ubisoftu brzmi następująco:

Szanowny Użytkowniku,

W ostatnim okresie odkryliśmy, że jedna z naszych stron WWW została zaatakowana w celu uzyskania dostępu do naszych sieci. Nieautoryzowane wejście zostało natychmiast zablokowane przez nasz personel do spraw bezpieczeństwa, podjęliśmy też odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia włamania, a także rozpoczęliśmy procedury mające na celu przywrócenie właściwego funkcjonowania wszelkich systemów, które mogły być obiektem ataku.

Podczas naszych działań odkryliśmy, że starano się nielegalnie przejąć dane z naszej bazy. Wśród informacji, które mogły być celem ataku znalazły się: nazwy użytkowników, adresy e-mailowe oraz ukryte hasła. Zwracamy uwagę, że Ubisoft nie przechowuje żadnych informacji dotyczących płatności dokonywanych przez użytkowników kont. Wszelkie dane związane z kartami bankowymi naszych klientów nie były oraz nie są zagrożone poprzez ten atak.

Z uwagi na poważne niebezpieczeństwo związane z ewentualnym wyciekiem tych danych rekomendujemy zmianę hasła dostępu do konta.

Aby wpisać nowe hasło prosimy wejść na poniższy link: [link do resetu hasła]

W celu pełniejszego zabezpieczenia rekomendujemy wprowadzenie zmian we wszystkich serwisach WWW gdzie użytkownicy mieli podobne lub te same hasła.

Więcej informacji znajdą Państwo tutaj: https://support.ubi.com/pl-PL/FAQ.aspx?platformid=60&brandid=2030&productid=3888&faqid=kA030000000eYZMCA2.

Jeśli Macie Państwo dodatkowe pytania uprzejmie prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta poprzez usługę www pod adresem https://support.ubi.com

Gorąco przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją. Bezpieczeństwo Państwa danych pozostaje naszym priorytetem.

Technicy Ubisoftu podobno od razu zajęli się sprawą, jednak hakerzy przejęli prawdopodobnie przynajmniej adresy e-mail, loginy i hasła. Ubisoft twierdzi, że nie przechowywał u siebie danych dotyczących kart płatniczych i że nie ma zagrożenia nadużyć finansowych ze strony osób, które przejęły dane.

Dlatego, jeżeli kiedykolwiek korzystaliście z uPlay, sugerujemy Wam szybką zmianę hasła 🙂 Jeżeli nie dostaliście jeszcze oficjalnego maila, to swoje hasło możecie zmienić TUTAJ.

Problem może się pojawić jeżeli macie to samo hasło do logowania na innych kontach. W takim przypadku powinniście zmienić hasła także tam.

O sposobie bezpiecznego tworzenia haseł oraz ich przechowywania pisaliśmy już TUTAJ – teraz jest idealny moment, żeby przypomnieć sobie ten tekst J

Zobacz także: