W tym roku zaobserwowano prawdziwy boom jeśli chodzi o ilość osób korzystających z bankowości mobilnej. Niestety, ta tendencja nie idzie w parze ze wzrostem świadomości użytkowników smartfonów o podstawowych cyber-zagrożeniach.

Analitycy firmy comScore wykazali, że więcej niż 32 miliony Amerykanów korzystało w tym roku z usług banków online. Około 12,7 miliona pobrało odpowiednią aplikację bankową. Informacje dotyczące bankowości oraz korzystania z kart kredytowych były głównymi tematami zainteresowania finansistów.

“Nowe aplikacje oraz odpowiednio zaprojektowane strony internetowe ułatwiają klientom wyszukiwanie informacji finansowych za pomocą urządzeń mobilnych – mówi Sarah Lenart, vice president odpowiadający za rozwiązania marketingowe w firmie comScore. – Przy dużym wzroście liczby użytkowników tabletów czy smartfonów, instytucje finansowe są przygotowane na zwiększenie dostępu do usług elektronicznych”.

Tym zmianom niestety nie towarzyszy wzrost zainteresowania bezpieczeństwem online.

Jakiś czas temu firma NPD Group zajmująca się badaniami rynku, pokazała, że większość ankietowanych użytkowników systemów Android oraz iPhone OS nie jest świadoma lub ignoruje problem bezpieczeństwa smartfonów. Użytkownicy iPhone’ów zasadniczo bardziej przejmowali się potencjalną możliwością zgubienia swojego urządzenia niż włamania się na nie przez hakerów.

Zgodnie z badaniami NPD Group, 2 na 10 użytkowników smartfonów pobrało odpowiedni program antywirusowy mający zabezpieczać ich urządzenie przed atakami. Nie jest to wiele, biorąc pod uwagę znaczący wzrost osób korzystających z bankowości mobilnej.

Na razie nie zbadano na ile osoby, które nie dbają o bezpieczeństwo swoich urządzeń mobilnych, korzystają również z bankowości mobilnej. Ale jeśli jesteśmy na tyle sprytni, żeby pobrać aplikację bankową, zainstalowanie programu antywirusowego nie powinno być problemem.


Źródło:

http://www.myce.com/

Zobacz także: