Dostajesz wiadomości, których nie chcesz? A może wciąż dostajesz informacje  z grup, na które się nie zapisywałeś? Wszystkie niezamówione informacje, które mają charakter reklamowy, są spamem. Jednak twórcy takich informacji dwoją się i troją, żeby utrudnić Ci rezygnację z otrzymywanie od nich informacji.

Tom, jeden z użytkowników Google Plus, poskarżył się na swoim profilu o otrzymywaniu niechcianych informacji od PrivateSales.hk. Zdecydował się na rezygnację z tych wiadomości, tym bardziej, że nigdy nie zapisywał się na ich otrzymywanie. Jak się okazało rezygnacja wcale nie jest taka łatwa. Co prawda udało mu się odznaczyć otrzymywanie takich informacji, jednak PrivateSales.hk pomimo tego przesłało mu następne informacje. Kolejna wiadomość od tej firmy to było potwierdzenie, czy to na pewno on zrezygnował z przesyłania informacji.

Najprawdopodobniej jednak sam fakt odpowiedzenia na pierwszego maila (czyli rezygnacja z otrzymywania ofert) miał tylko jeden cel: potwierdzić adres mailowy Toma. I tak  rezygnując z niechcianej informacji, potwierdził on, że jego adres jest prawidłowy, a wysyłane do niego maile docierają. Spamerska firma dostała więc czytelny komunikat: adres mailowy Toma jest aktualny, więc warto słać do niego informacje.

Zgodnie z polskim prawem nie można zbierać adresów mailowych znalezionych na przypadkowych stronach czy forach. I niesłuszne jest twierdzenie, ze skoro ktoś sam upublicznił gdzieś swój adres mailowy, to musi się godzić na otrzymywanie informacji o charakterze reklamowym.

Jeśli nie macie czasu, chęci czy ochoty na zabawy z wypisywaniem się z list mailingowych, usuwaniem swojego adresu z podejrzanych stron, to mamy szybsze rozwiązanie. Po otrzymaniu niechcianej informacji na skrzynkę mailową, oznacz ją jako spam. Wiadomość z tego adresu nie będzie więcej lądowała w Twojej skrzynce odbiorczej.


Zdjęcie: http://www.sxc.hu

Zobacz także: