Według Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji, aż 95% wszystkich e-maili to spam, który zostaje odfiltrowywany na poziomie sieci operatorów. To jeszcze więcej niż w roku ubiegłym.

Badanie ENISA, dotyczące wpływu niechcianej korespondencji na Internet i kosztów zarządzania nią pokazuje, że http://www.enisa.europa.eu/media/press-releases/spam-survey-2009-the-fight-against-spam.

Pocieszający jest fakt, iż przez większość dostawców usług pocztowych walka ze spamem uważana jest za kwestię „ekstremalnie znaczącą” lub „znaczącą” dla podejmowanych przez nich działań z zakresu bezpieczeństwa. W ostatnim czasie obserwujemy także zmniejszenie liczby fałszywych alarmów, dzięki rozwojowi narzędzi antyspamowych. Najczęściej stosowane są tu czarne listy, a także filtry treści i uwierzytelnianie nadawców.

Źródło: www.enisa.europa.eu

Zobacz także: