Z pewnością bardzo często na swoich „wallach” na Facebook’u widzicie straszne zdjęcia z prośbą o „lajk” i podpisem typu „każdy lajk = 1zł, każde udostępnienie równa się 3 zł”. Prośby dotyczą różnych spraw: pomoc dzieciom w Afryce, dożywianie głodnego psa, zbiórka pieniędzy na operację poparzonej dziewczyny itp.

Niestety wszystkie lajki i udostępnienia pod takim zdjęciem nie przekładają się na żadną pomoc finansową. Osoby je udostępniające tak na prawdę w żaden sposób nie przyczyniają się do pomocy osobom pokrzywdzonym. Dlatego też ostatnio pojawiła się w sieci kampania „Liking isn’t helping”, czyli „Lajkowanie nie pomaga”. Kampania ma na celu uświadomienie internetowej społeczności tego, że jeżeli chcą się zaangażować w pomoc muszą zrobić coś więcej niż tylko udostępnić zdjęcie.

Poniżej kreacje które zostały wykorzystane w kampanii:

Jeżeli chcecie na prawdę pomóc poniżej zamieszczamy listę największych profili firmowych należących do organizacji pozarządowych świadczących realną pomoc. Polecamy je „zalajkować” – tam dowiecie się w jaki sposób możecie realnie pomóc potrzebującym.

Zobacz także: