O wielu ankietach dotyczących korzystania z Internetu już pisaliśmy, dzisiaj sprawdzimy jak sytuacja wygląda u naszych wschodnich sąsiadów. Poniżej przedstawiamy wyniki badania w ramach projektu „The Online Monitor”.

Badania zostały przeprowadzone przez rosyjską agencję marketingową МАСМИ i mają na celu zbadanie aktywności użytkowników Runetu [nazwa rosyjskiego Internetu, przyp. tłum.].

Jednym z największych problemów, z jakimi, według badanych, można się spotkać w Internecie, jest spam i treści o charakterze pornograficznym, wulgarnym etc. – tak odpowiedziało odpowiednio 72 i 64% ankietowanych. Ponad połowa badanych wskazała wirusy i trojany jako największe zagrożenia w ubiegłym roku.

Badania zostały przeprowadzone w ramach projektu „The Online Monitor”; wzięło w nich udział ponad 18 tys. rosyjskich użytkowników. Okazało się, że kobiety częściej korzystają z Internetu niż mężczyźni – 53% względem 47%. Ponad połowa użytkowników to osoby w wieku 18-49 lat, mieszkające w dużych miastach (32% ankietowanych) lub w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców (27%).

90% użytkowników regularnie korzysta z Internetu, w tym 26% stale.  Najczęściej wyszukiwane są informacje (85%), 84% użytkowników zaś korzysta z serwisów pocztowych. 73% ankietowanych korzysta z portali społecznościowych, 70% czyta wiadomości. Wiele osób słucha muzyki, ogląda video, przy czym 63% badanych tych danych nie pobiera (55% to robi).

Najwięcej użytkowników korzysta z wyszukiwarki Yandex (55%), na drugim miejscu znajduje się Google (35%). Najbardziej popularnymi przeglądarkami są Chrome (36%), Firefox (24%) i Opera (23%); z IE korzysta tylko 13%. Ranking portali społecznościowych otwiera ВКонтакте (VKontaktie, 40%), następnie Одноклассники (Odnoklassniki) – 28% i  Мой Мир (Moj Mir). Z Facebooka korzysta zaledwie 5% użytkowników.

Dla porównania zachęcamy do lektury podobnego badania przeprowadzonego na rodzimym gruncie – Kto i jak korzysta z Internetu.


Źródło:

http://www.securelist.com/ru

Obrazek pochodzi ze strony: http://tech.wp.pl/

Zobacz także: