Problem spamu przesyłanego rzekomo przez Western Union, amerykańskie przedsiębiorstwo oferujące usługi finansowe i komunikacyjne, nie jest nowy. Ale ponieważ ostatnio uraczono nas tego typu korespondencją, postanowiliśmy temat odświeżyć ku przestrodze.

Otrzymana wiadomość wygląda następująco:

Wynika z niej, że nasze konto zostało zablokowane i musimy kliknąć w załączony link, żeby je aktywować poprzez podanie wymaganych informacji. Oczywiście, jest to klasyczny przykład spamu, gdyż firma nie wysyła tego typu e-maili do swoich użytkowników (co łatwo można sprawdzić w Internecie).

Wejście na wskazany link oczywiście nie przekieruje nas na oryginalną stronę Western Union, tylko adres wskazany przez oszustów, którzy chcą pobrać nasze dane. Wariantów tych stron jest sporo, ale ich cel jest jeden. Dlatego wszelkie wiadomości wymagające od nas podania informacji na swój temat powinny wzbudzić naszą czujność.

Zobacz także: