Bo 13 milionów Amerykanów tego nie robi – jak podaje miesięcznik Consumer Reports. Właśnie taka liczba użytkowników Facebooka nie wie o ustawieniach prywatności swojego konta lub po prostu nie czuje potrzeby ich używać. Kolejny komiks Macieja Mazurka pokazuje jak się może skończyć taka lekkomyślność.

Brak wystarczającej świadomości powoduje, że dane konkretnej osoby są upublicznione, a co za tym idzie – dostępne również dla tych, którzy nie powinny ich widzieć. A czym najczęściej dzielą się badani użytkownicy?

4,8 mln informuje o swoich planach na dany dzień, a więc np. kiedy nie ma ich w domu. Na 150 mln użytkowników Facebooka w USA, 9% osób publikujących swoje prywatne dane zupełnie nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji takiego postępowania. Szacuje się, że ok. 7 mln gospodarstw domowych ucierpiało z tego powodu, np. kiedy nieznajomy uzyskał dostęp do konta któregoś z domowników. W porównaniu z rokiem ubiegłym, zaobserwowano 30% wzrost tego typu przypadków.

O pozostałych wynikach badania możecie przeczytać tutaj.

A teraz obiecany komiks:)


Źródło:

http://thenextweb.com/

 

 

 

Zobacz także: