Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na Wyspach Brytyjskich, na tysiąc badanych internautów blisko połowa ma za sobą doświadczenie internetowej kradzieży, głównie tzw. fałszerstwa tożsamości.

Dwie trzecie poszkodowanych obwinia za poniesione straty internetowych sprzedawców, 12% wskazało banki, a 28% uważa, że to oni sami ponoszą odpowiedzialność za nieostrożne działania. Badanie ujawnia również, że wskutek przeżytej kradzieży aż 37% poszkodowanych osób przestało korzystać z usług bankowości elektronicznej, a 34% całkowicie zrezygnowało z dokonywania zakupów drogą elektroniczną.
Sytuacja w Polsce ma się trochę lepiej, głównie dzięki najnowocześniejszym w Europie systemom bezpieczeństwa oraz niskiemu jeszcze poziomowi informatyzacji.  Mimo, iż rejestruje się znacznie mniej przypadków tego typu oszustw, to Biuro Rzecznika Komendy Głównej Policji uczula, że statystyki te nie można uznać za wymierne, bowiem sporo przypadków nie jest zgłaszanych Policji.

Źródło: osnews.pl

Zobacz także: