Gdy korzystasz z dostępu do Internetu z publicznego komputera, upewnij się, czy nie pozostawiłeś na nim swoich plików i danych.
Możliwość uzyskania dostępu do Internetu z różnych miejsc takich jak biblioteka, pracownia komputerowa w szkole czy kawiarenka internetowa, jest dużym udogodnieniem. Niestety, może stanowić również zagrożenie dla bezpieczeństwa naszych danych.
Jeśli korzystasz z dostępu do Internetu z publicznego komputera, powinieneś pamiętać o kilku rzeczach:
1. Nie zaznaczaj pola „zapamiętaj moje hasło”;
2. Kiedy skończysz pracę, upewnij się, czy całkowicie się wylogowałeś, klikając przycisk „Log off” czy „Wyloguj”;
3. Jeśli to możliwe, wyczyść pamięć podręczną przeglądarki i historię przeglądania;
4. Nigdy nie odchodź od komputera, gdy jesteś zalogowany;
5. Usuń wszystkie dokumenty, których używałeś oraz opróżnij folder Kosz.