Gdy korzystasz z dostępu do Internetu z publicznego komputera, upewnij się, czy nie pozostawiłeś na nim swoich plików i danych.

Możliwość uzyskania dostępu do Internetu z różnych miejsc takich jak biblioteka, pracownia komputerowa w szkole czy kawiarenka internetowa, jest dużym udogodnieniem. Niestety, może stanowić również zagrożenie dla bezpieczeństwa naszych danych.

Jeśli korzystasz z dostępu do Internetu z publicznego komputera, powinieneś pamiętać o kilku rzeczach:

1.  Nie zaznaczaj pola „zapamiętaj moje hasło”;

2.  Kiedy skończysz pracę, upewnij się, czy całkowicie się wylogowałeś, klikając przycisk „Log off” czy „Wyloguj”;

3.  Jeśli to możliwe, wyczyść pamięć podręczną przeglądarki i historię przeglądania;

4.  Nigdy nie odchodź od komputera, gdy jesteś zalogowany;

5.  Usuń wszystkie dokumenty, których używałeś oraz opróżnij folder Kosz.


Zobacz także: