Dane kilku tysięcy klientów najbardziej ekskluzywnych hoteli (Hilton, sieć Marriott, Sheraton oraz Westin), obsługiwanych przez firmę Hei Hospitality, zostały wykradzione przez cyberprzestepców.

Hei Hospitality zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami oraz finansami dużych sieci hoteli o bardzo wysokim standardzie. Głównym targetem hoteli są dobrze usytuowani klienci o wysokich wymaganiach. Grupa 3400 klientów hoteli otrzymała wiadomość od pracowników hotelu, iż ich osobiste dane finansowe, którymi posługiwali się w celu płatności drogą elektroniczną zostały nielegalnie skradzione.

Firma posiada wiele oddziałów zlokalizowanych w całych Stanach Zjednoczonych. Jeśli sieć była niezabezpieczona choć w jednym miejscu, przestępcy mają ułatwione zadanie. Zwłaszcza, że coraz częściej przedsiębiorstwa przechodzą na bezprzewodowy dostęp do Internetu. Na szczęście do tej pory nie było żadnych oznak wykorzystania danych osobistych przez przestępców, jednakże firma Hei Hospitality zaleca baczną obserwacje swoich wyciągów bankowych. Każdej pokrzywdzonej osobie firma zaproponowała darmowe ubezpieczenie bankowe na okres 1 roku, pokrywające szkody, w przypadku kradzieży ich tożsamości

Źródło: di.com.pl

Zobacz także: