Coraz częściej banki zachęcają nas do dokonywania opłat przez telefon komórkowy. Co o tym sądzimy? Odpowiedzi na to pytanie prezentuje ankieta przeprowadzona przez firmę Kelton Research.

Badania zostały przeprowadzone w formie e-maili i elektronicznych ankiet na grupie 1000 osób w dniach 15-22 kwietnia. Starano się ocenić na ile może być wygodne korzystanie z płatności przez telefon w sklepach, restauracjach i innych punktach sprzedaży. Wyniki opublikowała firma MasterCard – potwierdzają one różnicę między młodszym a starszym pokoleniem w podejściu do wykorzystywania nowoczesnych technologii.

Wśród ankietowanych w w wieku 18-34, 63% stwierdziło, że mogliby korzystać z takiej formy płatności. Jednak wśród grupy powyżej 35 roku życia, tylko 37% było tego samego zdania.

Ankieta wykazała, że młodzi ludzie są bardziej przyzwyczajeni do korzystania z telefonów komórkowych i przez to bardziej od nich zależni. Około 65% ankietowanych z pierwszej grupy stwierdziło, że bez telefonu czyliby się mniej komfortowo niż bez portfela. Dla porównania w drugiej grupie podobnie sądzi tylko 34%.

Pozostałe wyniki pokazały, że więcej mężczyzn (51%) niż kobiet (40%) skorzystałoby z tego rodzaju płatności. Ponadto na 49% mężczyzn i 45% kobiet większe wrażenie wywarłoby to, że ktoś płaci przez telefon niż przy użyciu karty kredytowej. Oprócz tego 50% kobiet czułoby się mniej komfortowo bez telefonu niż portfela. Mężczyzn podzielających to zdanie było mniej – 36%.

Jednak najważniejsze w tym wszystkim są kwestie bezpieczeństwa. Prawie 62% ankietowanych zaznaczyło, że zdecydowaliby się na taką formę płatności po warunkiem, że byłoby zapewnione bezpieczeństwo ich danych poufnych.


Źródło:

http://news.cnet.com/

Zobacz także: