Pomimo dynamicznie postępującej informatyzacji polskie firmy wciąż przedkładają oszczędności nad bezpieczeństwo informacji, a ich pracownicy rzadko są świadomi zagrożeń z wszelkiej działalności w sieci – takie główne wnioski płyną z raportu Deloitte i Gazeta.pl.

Badanie na temat bezpieczeństwa informacji w Internecie przeprowadzone w 2009 roku wykazało, iż przedsiębiorcy w Polsce nie zwiększają środków z budżetu przekazywanych na bezpieczeństwo IT, z drugiej strony podejmując coraz  szerszą działalność w sieci. W ponad 70 % analizowanych firm brak jest oddzielnego budżetu mającego zwiększyć bezpieczeństwo ich danych. Najczęściej stosowanymi przez nich rozwiązaniami są urządzenia i produkty ochrony infrastruktury oraz programy antywirusowe. Powszechnie praktykowane jest niestety również stosowanie rozwiązań zastępczych, jak blokowanie swoim pracownikom dostępu rożnych stron, np. portali społecznościowych, będących według nich głównym źródłem zagrożenia. Zdaniem ekspertów zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i akcje uświadamiające pracowników o tym, iż wszelka ich aktywność w Internecie może stanowić zagrożenie i stać się celem ataków cyberprzestepców.

Źródło: www.deloitte.com.pl

Zobacz także: