Gartner, amerykańska firma zajmująca się doradztwem w zakresie zarządzania i wykorzystywania najnowszych technologii IT, podaje, że coraz więcej firm decyduje się na monitorowanie aktywności pracowników w social media.

Badania przeprowadzone przez firmę Gartner wykazały, że do 2015 roku 60% firm wprowadzi odpowiednie narzędzia umożliwiające kontrolowanie aktywności pracowników w mediach społecznościowych. Obecnie ok. 10% pracodawców zdecydowało się na włączenie tego typu rozwiązań do swoich programów bezpieczeństwa.

Powodem takiej tendencji są kwestie bezpieczeństwa, ponieważ niekiedy lekkomyślność pracowników może być przyczyną ataków hakerskich czy wycieków danych firmy. Jednak z drugiej strony trudno ukryć, że taki wzrost może budzić kontrowersje prawne i etyczne, gdyż dane pracownika będą w ten sposób kontrolowane. Przejawem tego są sytuacje, w których pracodawcy w czasie rozmowy kwalifikacyjnej proszą kandydata o pokazanie im swojego profilu w danym portalu społecznościowym, a które niestety już mają miejsce.


Źródło:

http://www.gartner.com/

obrazek pochodzi ze strony: http://www.dlakariery.pl/

Zobacz także: